Deze site biedt beperkte ondersteuning voor uw browser. We raden je aan over te schakelen op Edge, Chrome, Safari of Firefox.

Winkelwagen 0

Er zijn geen producten meer te koop

Subtotaal Vrij
Verzending, belastingen en kortingscodes worden berekend bij het afrekenen

Uw winkelwagen is leeg

Karen MacNeil over verrassende wijnregio's, de wijnbijbel, haar glaswerk en meer

Karen MacNeil Wine Bible

Coravin gaat zitten met de gerenommeerde auteur, journalist, wijnopleider, spreker en consultant, Karen MacNeil. Karen heeft veel harten en geesten gewonnen met haar best verkochte wijnboek, The Wine Bible. De wijnbijbel wordt gebruikt en aanbevolen door elke topwijnschool, gastvrijheidsschool, wijndiploma -programma en zelfs het hof van meester sommeliers in de VS.

Om de wijnbijbel te schrijven, deed Karen zelf uitgebreid primair onderzoek en bezocht elke grote wijnregio van de wereld - die meer dan 10.000 wijnen proeven. De Wine Bible heeft de lezer op grond van de fundamenten van wijn, terwijl hij in informatieve pandbozingen wordt gelegd, grappige anekdotes, definities, tips, kaarten en meer.

De onderscheidingen van Karen eindigen daar niet - ze is de enige Amerikaan die elke grote wijnprijs heeft gewonnen die in de Engelse taal is gegeven, inclusief de James Beard Award voor Wine and Spirits Professional of the Year, de Louis Roederer Award voor Beste consumentenwijn schrijven, en de International Wine and Spirits Award als de Global Wine Communicator of the Year. We zouden ook nalaten om haar Emmy Award-winnende PBS-serie te verdoezelen Wijn, eten en vrienden met Karen MacNeil Of haar bylines in meer dan 50 kranten en tijdschriften. Lees Karen's volledige bio hier.

Wijnregio's en innovaties in glaswerk met Karen MacNeil

Lindsay Buck, Coravin Marktplaatsmanager: Vandaag praat ik met de gerenommeerde auteur, journalist, wijnopleider, spreker en consultant Karen MacNeil, die veel harten en geesten heeft gewonnen met haar enige best verkochte wijnboek, The Wine Bible. Het is zonder twijfel mijn favoriete wijnboek. Ik moedig iedereen aan met de minste interesse in wijn om een ​​exemplaar te kopen. Het is beschikbaar op onze markt op Coravin.com. Welkom, Karen. Hoe gaat het in Napa Valley?

Karen MacNeil: Oh, het is hier vandaag prachtig. De wijnstokken maken zich klaar om te groeien.

POND: Dat is geweldig. In welke fase zijn de druiven op dit moment?

Km: Ze zijn op dit moment nog steeds slapend. Maar beginnend aan het einde van deze maand, moeten ze beginnen wakker te worden en beginnen ze uit te roeien, wat altijd een mooie tijd is in de Napa -vallei.

POND: Het voelt alsof de lente komt, dat is zeker. Had je het gevoel dat de wijnbijbel zo'n groot probleem zou worden als je hem voor het eerst schreef?

Km: Nee. Weet je, de eerste printrun van de Wine Bible was zoiets als 8000
Kopieën, en ik zei tegen de uitgever: “Druk niet zoveel af. Ik heb maar 25 vrienden. " De eerste editie duurde 10 jaar-10 onbetaald Jaren - om te schrijven. Maar niet voor een minuut dacht ik dat ik ooit zoveel exemplaren zou verkopen. De wijnbijbel heeft nu meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Ik heb het niet geschreven om geld te verdienen. Het was al die jaren een werk van liefde.

POND: Ja, dat kan, je kunt dat lezen. Je kunt voelen dat wanneer je het leest, het absoluut een werk van liefde is. Dus je hebt wel wat speelse analogieën in het boek. Dus ik moet vragen of je een wijn was. Welke wijn zou je zijn?

Km: O mijn God. Ik weet het niet. Ik denk soms dat ik een riesling Omdat ik zo precies ben. Ik ben maniakaal als het gaat om onderzoek. Ik ben bereid om maanden op een antwoord te jagen. Maar dan denk ik, nee, ik ben geen Riesling. Misschien ben ik meer op Pinot Noir. Of misschien kan ik een soort blend zijn. Ik zou het beste van Pinot Noir kunnen nemen, het beste van Cabernet en het beste van Riesling.

POND: Dus je proeft constant wijnen, wat is de wijn- of wijnregio die je de laatste tijd het meest verrast is?

Km: Nou, de grootste verrassing was dat voordat Covid ons allemaal stopte om te reizen, de laatste plaats waar ik naartoe reisde een wijnmakerij was in de Himalaya, in het Tibetaanse culturele gebied van China.

Chinese wijnregio's in het algemeen zijn behoorlijk schokkend. Ningxia, een soort van de Napa -vallei van China, bevindt zich op de vooravond van de Gobi -woestijn. Je neemt drie vliegtuigen naar centraal China om er zelfs te komen. Het recente nummer van de wijnliefhebber spreekt over Noorwegen en Bolivia als potentieel baanbrekende nieuwe wijnregio's. Dus ja, er zullen zeker een aantal interessante wijnregio's zijn om op te letten.

Een van de interessante dingen over de wereldwijde uitbreiding van wijn is dat zelfs vanaf de jaren 1950 boeken met titels als wijnen van de wereld in wezen over slechts twee landen gingen: Frankrijk en Duitsland. Frankrijk en Duitsland werden beschouwd als de twee grootste wijnproducenten en elk ander land- zelfs Italië en Spanje- werden beschouwd als boerenwijnregio's. De Verenigde Staten zouden er niet over zijn geschreven. Zuid -Amerika, vergeet het. En niets over Australië of Nieuw -Zeeland. Dus de wereld van wijn is tijdens ons leven enorm geworden. Ik bedoel, tot voor kort was het ondenkbaar dat een plek als China ooit fijne, dure wijn zou produceren.

Ningxia Wine Region Himalaya

POND: Dus welke druiven groeien ze in die regio die je hebt bezocht?

Km: Meestal Cabernet en wat Cabernet Franc, een beetje Merlot. Er zijn ook producenten die Chardonnay maken, maar de Chinese liefde Rood Wijn en ze houden niet echt van koude dranken. Dus je ziet nooit witte wijnen die knapperig zijn en bedoeld zijn om koud te worden geserveerd.

POND: Dat is interessant. Dus het is een warmere regio?

Km: Ningxia op het voordeel van de Gobi -woestijn is een warm gebied. En daarom doet het zo goed met Cabernet en Bordeaux -variëteiten. In de Himalaya is het behoorlijk koud, vooral 's nachts. Maar overdag krijg je deze intense helderheid, omdat je 8000 voet hoogtegeschikt bent. Soms, wandelen in een steile wijngaard, kun je nauwelijks ademen omdat er zo weinig zuurstof op die hoogte is.

POND: Hoe is de wijnindustrie de afgelopen 10 plus jaren ten goede of het slechter veranderd?

Km: Als ik wat verder terug kan gaan, zou ik zeggen dat de Verenigde Staten nu echt een wijncultuur hebben. Zelfs 30 jaar geleden waren er grappen over het krijgen van een goede wijn in New York en San Francisco, maar het midden van het land was een grote viaductzone. Tegenwoordig zijn er geweldige wijnbars en restaurants met fantastische wijnlijsten in het hele land. Ook is de industrie veel groter. Dertig jaar geleden voelde ik dat ik bijna iedereen in de wijnindustrie kende, het was zoveel kleiner. In New York City, toen ik begon, waren er misschien drie vrouwen in de hele wijnindustrie. En dat is zeker veranderd. Het is tegenwoordig ook een veel spannende en verfijnde industrie.

POND: Wat denk je dat de katalysator de afgelopen 20 jaar voor die verandering is geweest?

Km: Het wordt langzaam en organisch geteeld; Er was geen enkele gebeurtenis waardoor het plaatsvond. Zoals u weet, als u eenmaal verliefd wordt op wijn, ben je er altijd verliefd op. Niemand zegt ooit, ik ga verder.

Niemand valt uit liefde met wijn, ze komen gewoon dieper en dieper in. En dan vertellen ze het aan hun vrienden, en dan elke keer dat iemand langskomt, in plaats van een Scotch of een biertje, nemen ze een geweldige wijn uit die ze net hebben gevonden. Dus ik denk dat de industrie groeide op grond van een kerngroep mensen die een echte passie hadden voor Europa en Europese wijn. En elk van die mensen vertelden het 10 mensen en die 10 mensen vertelden het 10 mensen en, en het groeide op die manier heel natuurlijk.

POND: Ik begon 13 jaar, 14 jaar geleden in de wijnbranche, 15 jaar geleden, en het is verbazingwekkend hoe het gewoon wijn is, is gewoon een veel meer alomtegenwoordiger deel van de cultuur geworden, weet je, en zoals je zei, zelfs als jonge mensen, zelfs We kunnen zien in onze marktonderzoekstudies voor Coravin is dat het veel millennial meer verschuift, zoals onze consumentenbasis. Dus ik denk dat de smaak van mensen lijkt te verbeteren om evolutie te zien.

Km: Mensen die in de jaren 60 werden geboren, waren misschien wel de demografische in de VS die ouders hadden die wijn dronken. De meeste mensen vóór dat hadden ouders die sterke drinkers waren. Tegenwoordig hebben millennials die wijndrinkers zijn vaak ouders die wijndrinkers waren.

POND: Dus het een beetje overstap van versnelling, je hebt een nieuwe glaswerklijn. Kun je daar een beetje over praten en je inspiratie erachter?

Km: Ja, het is zo opwindend geweest. De nieuwe brillijn wordt eerst smaak genoemd. Ze kwamen tot stand omdat ik op een dag merkte dat ik dacht aan hoe glazen zijn vernoemd naar wijnregio's-de Bourgogne Glas, het Bordeaux-glas enzovoort- of ze zijn genoemd naar variëteiten- het Sangiovese een glas, het Chardonnay-glas, het Tempranillo-glas en twintig meer. En ik vroeg me af, hoeveel mensen kunnen het verschil uitleggen tussen Sangiovese en Tempranillo? Zoals ik meer dacht over de complexiteit en irrationaliteit van wijnglazen, vroeg ik me af te vragen, waarom kan bril niet gewoon gebaseerd zijn op smaak? Omdat smaak iets is dat iedereen begrijpt. Toen kwam het harde deel, want als je een bril ontwierp op basis van smaak, welke smaken zouden die dan precies zijn? En hoeveel glazen zou je moeten hebben? Ik begon na te denken over alle wijnstudenten die ik in de loop der jaren heb onderwezen, en ik realiseerde me dat wanneer je mensen vraagt, wat voor soort wijn ze leuk vinden, ze meestal iets heel eenvoudigs zeggen, zoals: ik hou van grote rood, of ik vind het leuk Romige wijnen. Uiteindelijk worden de Thjree -bril waar ik aangekomen aangekomen: Crisp & Fresh, Creamy & Sily en Bold & Krachtig. Met die drie glazen kunt u 99,9% van alle wijnen die u zou kunnen drinken dekken. Ze zijn gemaakt in Duitsland en zijn een paar maanden geleden net vrijgelaten. Ik wilde ook wijnglazen met een brede voet, een dunne velg, waren vaatwasser Veilig en kost ongeveer $ 10 per stengel. De wereld heeft geen $ 50 per stengelwijnglas nodig.

POND: Ze zijn mooi. Nu moet ik je vragen, wat staat er op de docket voor je reisgewijze post-pandemie?

Km: Ik hoop terug te gaan naar Rioja en Sicilië, en ook naar de Republiek Georgia en Kroatië te gaan. Kroatië is een echt opkomende wijnplaats. En de Republiek Georgië is slechts een van de oudste wijnculturen. Het is een van de vroege domesticatiesites voor wijn, samen met Armenië, Oost -Turkije en Noord -Irak en Iran.

POND: Oké, en wat maken ze vandaag op een plek als Armenië?

Km: Een van de beste druiven heet Areni. A-r-e-n-i, best een heerlijk Rood. Er is ook wat mousserende wijn gemaakt in Armenië, dat is absoluut fantastisch.

POND: Dus onze bedrijfsmissie op Coravin, is om de manier te veranderen waarop de wereld wijn ervaart. Ik weet dat je veel wijnervaringen hebt gehad, maar kun je ons vertellen over een favoriete wijnervaring die je hebt gehad?

Km: Hmm ... weet je, voor mij kan wijn nooit gescheiden zijn van de cultuur waarin het bestaat. En dus worden de allerbeste wijnervaringen in cultuur geteeld, en daarom is reizen zo belangrijk. Toen ik de tweede editie van de Wine Bible aan het schrijven was, belde mijn redacteur me toevallig en zij zei: Waar ben je trouwens? En ik zei, ik ben in Argentinië. En ze zei, nou, wat ben je aan het doen? Ik zei, nou, op dit moment leer ik hoe ik moet tango en ze lachte, en ze zei: "Oh, kom op, wat heeft dat te maken met Argentijnse wijn?" En ik dacht: alles.

Daarom houden mensen zoveel van Italië, omdat het heel gemakkelijk is om jezelf in die fantastische cultuur te vouwen en als je dat doet, smaakt elke wijn net een beetje lekkerder.

POND: Dus ik weet dat je hard aan het werk bent aan de derde versie van de Wine Bible, dus misschien plaag ons gewoon met toevoegingen of dingen die in die versie komen.

Km: Nou, het zal de grootste tot nu toe zijn (in 2022). Omdat we net zeggen dat de wijnwereld zich uitbreidt. Maar ik denk wat ervoor zorgt dat mensen van de wijnbijbel houden, is dat het gecompliceerde wetenschappelijke ideeën in gewoon Engels beschrijft. Veel wijnboeken zijn geschreven door onderwerpexperts; Ze kennen hun onderwerp, maar het zijn niet noodzakelijkerwijs goede leraren of goede schrijvers. Ik werk heel hard om zowel een goede leraar als een goede schrijver te zijn.

POND: Rechts. En om zonder pretentie te schrijven, toch? En jij niet. Je probeert niet zozeer indruk te maken op de lezer, maar je probeert de boodschap over te brengen. En ik ben altijd, zoals ik je heb verteld, al heel lang een grote fan van het boek. Het was het eerste boek dat ik had verkocht toen ik de beste wijnwinkels in Boston beheerde, en dat was het enige boek dat we verkochten. Maar ik heb er altijd van gehouden. Dus ik moedig iedereen aan om de tweede editie te krijgen Coravin.com En, zoals altijd, een plezier om met je te praten, Karen. Ik hoop dat iedereen de wijnbijbel bekijkt. Ontzettend bedankt.