Deze site biedt beperkte ondersteuning voor uw browser. We raden je aan over te schakelen op Edge, Chrome, Safari of Firefox.

Winkelwagen 0

Er zijn geen producten meer te koop

Subtotaal Vrij
Verzending, belastingen en kortingscodes worden berekend bij het afrekenen

Uw winkelwagen is leeg

Van wijnliefhebber tot CEO van Gabriel-Glas: ons gesprek met Tempe Reichardt

21-04 Tempe-Reichardt-YT-Thumbnail (1)

Tempe Reichardt, CEO van Gabriel-Glas, drinkt al sinds haar tiener hoogwaardige wijnen. Deze vroege liefde voor fijne wijnen leidde tot een kleurrijke carrière als internationale ondernemer-het opzetten van luxe wijn- en wijngerelateerde producten op de wereldwijde markten.

Het was tijdens haar 10 jaar in Europa dat Tempe een relatie ontwikkelde met René Gabriel. Het paar sprak echter niet over het samenwerken van het opzetten van Gabriel-Glas North America LLC totdat Tempe haar Europese bedrijf verkocht en terugkeerde naar Californië. Het is een grappig verhaal over Harley Davidson -motorfietsen en barbecue - we laten haar het vertellen.

Luister naar ons gesprek met Tempe over wat haar naar Gabriel-Glass heeft getrokken, wat zo speciaal is aan het universele wijnglas van het merk, haar aankomende reiswensen en haar favoriete wijnervaring. En als ze je eenmaal overtuigt dat het standart -glas alles is wat je nodig hebt, winkelt u het op onze Coravin marktplaats.

Van wijnliefhebber tot CEO van Gabriel-Glas Noord-Amerika

Lindsay Buck: Vandaag praat ik met Tempe Reichart, CEO van Gabriel-Glas Noord-Amerika, wiens producten we in onze markt dragen bij Coravin.com. Welkom tempe. Hoe gaat het in mooie Napa?

Tempe Reichart: Nou, het is hier een absoluut glorieuze dag. Ik denk dat het in de jaren '70 zal zijn. Ik zie geen wolk in de lucht. En ik ben van plan om te gaan zwemmen als ik het kantoor aan het einde van de dag sluit.

POND: Vertel me hoe je wijncarrière begon.

TR: Welnu, interessant is dat mijn oudste broer die negen jaar ouder is dan ik, een goed wijnbedrijf begon in Michigan, voordat iemand in Michigan echt wist wat fijne wijn was. We waren in het oostelijke, sorry, het westelijke deel van Lake of Michigan, dat grenst aan Lake Michigan, en op veel manieren zeer provinciaal. En mensen kenden daar geen goede wijn. Ander verhaal in Detroit, maar in Grand Haven, Michigan, zeer provinciaal. Dus mijn broer nam een ​​sprong in het oog. En hij had deze geweldige wijnwinkel. En ik ben negen jaar jonger dan hij is. En dus werd ik een beetje gedwongen voor hem te werken als een relatief jongere. Ik begon voor hem te werken toen ik ongeveer 16 was. En ik was bezig met zomervakantie, de vakantierootsperioden toen ik door de middelbare school en de universiteit ging. En ik werd gewoon absoluut verliefd op wijn. En ik moet zeggen, ik ben erg verwend omdat ik de familiekorting had. Ik kocht echt topwijn bij, weet je, in feite, groothandelsprijzen. En dus kan ik geen goedkope wijn drinken.

POND: Het klinkt ook alsof je misschien wijn hebt gedronken voordat het ook legaal was.

TR: Nou ja, en ik zal de naam van mijn broer niet noemen, wil niet dat de autoriteiten achter hem aan komen.

POND: Ja, we willen niemand betrekken.

TR: Maar dat is absoluut waar. In die dagen was de drinkleeftijd in Michigan echter 18. Hij liet me in de achterkamer kurken trekken, schrijven, proeven, proeverijnotities opnemen over deze verschillende wijnen. En dus ontwikkelde ik echt op jonge leeftijd een gehemelte.

POND: Wauw. Er is geen betere taak om je tanden op jonge leeftijd te kunnen snijden, toch?

TR: Absoluut. Vanaf daar ging ik weg en had ik een aparte carrière als journalist, maar het wijn ding bleef me trekken. Dus ik verliet uiteindelijk Washington DC. En ik ben als journalist naar DC verhuisd en ben naar Californië gekomen en ben meteen in de wijnindustrie in Californië gekomen.

POND: Uitstekend. Dus wat trok je naar Gabriel-Glas en zorgde ervoor dat je het bedrijf in Noord-Amerika wilde vestigen?

TR: Om je een beetje achtergrondinformatie te geven, is René Gabriel, de oprichter en maker van Gabriel-Glas, een van de beste wijnschrijvers in Europa, hij is Zwitsers-Duits. Hij schrijft in de Duitse taal, maar hij is zeer bekend in Europa. Een van mijn bedrijven voorafgaand aan het lanceren van Gabriel-Glas Noord-Amerika exporteerde premium California Wine naar Europa. Dus ik woonde 10 jaar in Europa, ik werkte met echt, echt geweldige wijnproducenten. Ik kreeg de aandacht van de Persen. Dus schreef René over de wijnen die ik naar Europa stuurde, en hij was ook tegelijkertijd een klant van mij. Dus ontwikkelden we deze prachtige collegiale relatie, en ik verkocht uiteindelijk dat bedrijf in Europa en ik ben terug naar Californië verhuisd en het verhaal is echt heel grappig. Mijn telefoon ging en ik werd onlangs teruggekeerd naar Californië. En het was René Gabriel. En hij zei, Tempe, ik kom naar Californië. Ik kom met drie andere Zwitserse jongens. We huren Harley Davidsons en rijden door Californië, en we willen naar je thuis komen voor een barbecue. Ik zei: 'Nou, René, je hebt geluk. Nu woon ik in Napa en heb ik eigenlijk een barbecue. "

Dus hij kwam opdagen en ik wist absoluut niets over zijn glas. Het was net gelanceerd in Europa en dus was de wereld zich niet bewust van zijn glas. Hij zei: "Tempe, je bent absoluut de perfecte persoon om mijn glas in Noord -Amerika te introduceren." Ik wist niets van de glazen wereld, toch? Ik bedoel, ik had prachtige wijnglazen, ik geloof in geweldige wijnglazen, maar ik wist niets over het verkopen van glas. Dus ik gaf er een goede nadenken over en natuurlijk had hij op dat moment geen voorbeelden met hem. Ik zei: "René, stuur me alsjeblieft wat voorbeelden." Vanaf het moment dat ik uit dat glas begon te drinken, was ik overtuigd van haaklijn-en-sinker. Ik had nog nooit zo'n geweldige wijnervaring gehad.

Tegelijkertijd naar mijn eigen ontwaken voor Gabriel-Glas ging ik rond Napa rennen, zag ik enkele van mijn wijnmaker-vrienden. En ze zeiden allemaal: "Wauw, dit is echt een sensationeel glas." Ze plaatsten effectief bestellingen bij mij. "Ik neem 12," en "Ik neem 24 zodra je ze hebt." Op dat moment had ik geen prijzen - ik had niets anders dan sommige monsters en ik krijg bestellingen voor het product. Dus daarmee dacht ik, oké, ik zal een sprong in het oog nemen en ik heb dit merk gelanceerd naar Noord-Amerika en daarmee mijn bedrijf de exclusieve importeur van Gabriel-Glas in Noord-Amerika benoemde. Zodat we natuurlijk in staat zijn om geweldige samenwerkingen vast te stellen met bedrijven zoals zoals Coravin.

POND: Kun je de unieke kenmerken van deze standart en de Goud Editie glas?

TR: Oké, allereerst, je zult zien dat ik heb gegoten Rood en witte witte wijn in Gabriel-Glas. Het is een universeel wijnglas toch? Het is dus geschikt voor elke stijl van wijn. Dus als je naar een etentje bij mij thuis komt, serveer ik je champagne in dit glas. En dan witte wijn, Rood Wijn, dessertwijn, wat heb je. Het is ook zijn vaatwasser Technisch veilig

Loodvrij kristal - kristal, geen glas. Nu, als ik zeg dat het is vaatwasser-Safe, niet alle vaatwassers en niet alle vaatwasser Laders zijn gelijk gemaakt. Dus oefen voorzichtig, maar technisch gezien kunnen ze extreem hoge hitte aan. De wijnhuizen waarmee we werken, gebruiken geen zeep, ze wassen met bijna kokende temperaturen.

De bredere basis zorgt ervoor dat de wijn meer oppervlakte om contact te maken met luchtcontact, zodat smaken en aroma's in het glas verschijnen. Dan drijft deze conische vorm de aroma's aan. Dus de vorm van het glas zorgt voor de volledige uitdrukking van de wijn die in het glas wordt geserveerd. De handels- en wijnliefhebbers in het hele land zijn in Noord-Amerika en de wereld is echt heel, heel enthousiast over Gabriel-Glas vanwege de manier waarop het presteert.

In mijn rechterhand. Dit is wat we de Goud Editie glas en het wordt op de ouderwetse manier geblazen door ambachtelijke glazen blazers. Dit [de standart] -glas is machinaal gevormd. Dit is wat we het standart -glas noemen. Dit is uw werkpaardglas voor uw maandagavondwijnen. Dit glas [Goud Edition} is essentieel voor je topwijnen. Ik voel me bedrogen als ik champagne in een ander glas word geserveerd. Ik ben absoluut dol op dit glas voor champagne. De Goud Editie is extreem licht. Het is een etherische wijndrinkervaring en de standart is een beetje zwaarder en praktischer voor dagelijkse dag.

POND: Geweldig. Ik heb het gevoel dat dat controversieel is aan het hebben van champagne in een universeel glas. Wat zou uw argument zijn over het hebben van champagne en een normaal glas in tegenstelling tot een fluit?

TR: Als je echt wilt genieten van de wijn die je drinkt en in staat bent om de volledige uitdrukking van de wijn te proeven die Gabriel-Glas gaat doen. Als u met professionals in de wijnindustrie praat, zullen velen zeggen: "Je weet dat de fluit de dag heeft gezien." [De fluit] gaat meer over het visuele en onderdrukt de aroma's in grote mate.

POND: Wat betekent het als een glas naadloos is?

TR: Dat is echt een goede vraag en dat heb ik niet genoemd. De meeste wijnglazen hebben een naad hier aan de basis van de kom, en dan ook waar de stengel aan de voet bevestigt. En dat creëert de stresspunten in een wijnglas. Gabriel-Glas is naadloos, dus het is gemaakt, dus er zijn geen stresspunten. De stengel is eigenlijk versmolten. Dus het is eigenlijk een duurzamer glas. Ik weet zeker dat we allemaal de ervaring hebben gehad bij het polijsten van een glas waar het vaak weggaat.

POND: Wat denk je dat het beste, de grootste voordelen zijn om de Gabriel-Glas in een restaurantomgeving te gebruiken?

TR: Nou, er zijn er veel en we werken met enkele toprestaurants in het hele land. Allereerst heb ik genoemd dat de duurzaamheid van het glas misschien een beetje meer vooraf betaalt voor dit glas, maar het zal niet zo vaak breken, dus uiteindelijk krijgt een restaurant meer waar voor je geld. Maar stel je vanuit een trainingsperspectief voor dat je je personeel traint, dit is wat we champagne bedienen. Dit is wat we Riesling bedienen, in waar we Chardonnay in serveren, dit is waar we Cabernet in serveren, en dit is waar we onze dessertwijnen in serveren. Het wordt een grote wirwar voor nieuw personeel. Dit creëert totale eenvoud, voor een restaurantteam is er geen tweede gok. Heb ik het juiste glas dat ik voor mijn gasten plaats? Rechts? Het stroomlijnt bewerkingen. Het is duurzamer. Maar evenzeer, en zo niet, nog belangrijker, zullen de gasten meer van hun wijn in dit glas genieten. Het is een zeer esthetische ervaring. Het is dus duidelijk dat het allemaal om klantenservice draait. En je geeft je diners de absoluut beste ervaring terwijl ze hun wijn consumeren. Hopelijk verkoop je meer wijn.

POND: Als iemand er niet van overtuigd is dat ze een Gabriel-Glas zouden moeten gebruiken, dan hebben ze niet aandacht besteed omdat je zo goed hebt gepresenteerd en het is zo'n mooi product.

“We zijn geschoold op een noodzaak om variëteitspecifiek te hebben of, althans, een Rood Wijnglas en een wit wijnglas. Dat is wat ons was verteld en het is gewoon niet nodig. Het is geweldige marketing, maar het is gewoon niet nodig. "

Tempe Reichardt

CEO van Gabriel-Glas

TR: Toen ik dit glas voor het eerst in de Verenigde Staten introduceerde, begreep niemand echt het universele glasconcept. We zijn geschoold op een behoefte om variëteitspecifiek te hebben, of op zijn minst een Rood Wijnglas en een wit wijnglas. Dat is wat ons was verteld en het is gewoon niet nodig. Het is geweldige marketing, maar het is gewoon niet nodig. Dus het ging over het winnen van harten en geesten toen ik dit glas in Noord -Amerika introduceerde. Maar dat gebeurde heel snel, want op het moment dat mensen dit glas in handen steken, worden ze er over het algemeen verliefd op. Het is een zeer esthetische manier om wijn te drinken.

POND: Nou, ik weet dat de Coravin Team zijn grote fans van het glas.

Onze bedrijfsmissie op Coravin is om de manier te veranderen waarop de wereld wijn ervaart. Wat is je favoriete wijnervaring? Omdat ik weet dat je er veel hebt gehad?

TR: Nou, ik zou zeggen dat mijn absolute favoriete wijnervaring is om geweldige wijn te drinken met geweldige vrienden. Ik heb dat gemist in deze pandemie. Mijn man en ik willen gewoon een feestje houden - ik heb natuurlijk een onbeperkte voorraad van deze bril en ik ben klaar om een ​​feestje te houden.

POND: Nou, heel erg bedankt voor het nemen van de tijd, Tempe. Iedereen moet het Gabriel-Glas-glaswerk op de Coravin marktplaats. Zo goed om je te zien en veel succes met 2021.

TR: Bedankt, Lindsay. En heel erg bedankt voor je enthousiasme voor Gabriel-Glas. Het is een traktatie die zaken doet met de Coravin marktplaats.